ScrollBar refolosibil si flexibil - AS3

Re: ScrollBar refolosibil si flexibil - AS3

Mesajde Barna Biro » Lun Sep 08, 2008 10:35 pm

Baga mare, de abia astept sa vad ce ai facut. ;) :D

EDIT: woops, acuma am observat ca n-am uploadat clasa buna :P Din greseala ma uploadat-o pe aceea pe care facem ceva teste cu event listener-urile. Mi-am editat post-ul anterior... Acuma sunt fisierele bune acolo. My bad, sorry...
Imagine
Avatar utilizator
Barna Biro
Administrator
 
Mesaje: 2037
Membru din: Vin Iul 25, 2008 1:06 am
Localitate: Lucerne, Switzerland

Re: ScrollBar refolosibil si flexibil - AS3

Mesajde Resurrected » Vin Sep 12, 2008 7:59 pm

Salutare,
Mai jos este si entry-ul meu. Am preferat sa scriu codul explicit (cum il scriu de obicei)... ceea ce conduce la o autocomentare mai mult sau mai putin ajutata de comment-uri clasice.
Scrollbar-ul meu se instantiaza ca orice obiect, cu operatorul new si ca prim parametru obiectul dorit spre scroll oricare ar fi acela... urmat de alti parametrii mai mult sau mai putin utili. Ii veti descoperi voi ;)

test.swf [ 123.22 KiB | Vizualizat de 2490 ori ]


Beneficiaza de dimensiune resizable, drag (ca si optiuni), culori customizabile, dimensiuni customizabile, scroll orizontal && || || vertical si altele :roll:
Fla-ul ocupa cam mult asa ca am atasat doar clasa CustomScrollBar.as si clasa ce era folosita de test.FLA la Document class (TestCustomScrollBar.as).
Sanatate!
Fişiere ataşate
scroll_bar_battle.zip
(127.52 KiB) Descărcat de 192 ori
thinking AS
Avatar utilizator
Resurrected
Administrator
 
Mesaje: 208
Membru din: Mar Sep 02, 2008 10:57 am
Localitate: Romania, IS

Re: ScrollBar refolosibil si flexibil - AS3

Mesajde Barna Biro » Vin Sep 12, 2008 11:06 pm

M-am uitat peste clasa ta :) E really nice si imi place ca ai ales sa faci scrollbar atat pe verticala cat si pe orizontala si treaba aia cu resize e really cute dar mi-a luat cateva secunde bune pana m-am prins la ce te refereai prin "resizing" :)

Pe le asta mai sunt mici chestii care nu imi plac asa de mult cum ar fi faptul ca ai ales sa desenezi absolut totul din cod... la scrolltrack ma refer, la arrows si la toate cele. Nu spun ca e rau, evident ca e ok, doar ca nu e foarte practic atunci cand omul vrea sa adauge grafica lui personala pentru un scrollbar ( skinning ). Normal, daca modifica omul clasa si rescrie partile unde ai definit arrow-urile si toate cele atunci se poate rezolva si asta doar ca nu stiu cati au nervii necesari sa faca acest lucru sau daca au cunostiintele necesare pentru a face aceste editari. Faptul ca ai ales sa desnezi totul din cod a incarcat semnificativ si clasa ta + ca ai ajuns ca user-ul sa fie nevoit sa paseze 15 argumentele obligatorii la constructor-ul functiei !!! E cam mult de tinut minte si de pasat si lizibilitatea codului mi se pare scazuta, asta cred ca din cauza functiilor care deseneaza si repozitioneaza obiectele de scrollbar.

Am vazut ca ai folosit Timere in loc de EnterFrame ceea ce foarte dragutz doar ca am observat ca nu dai niciodata remove la niciun timer ci-l doar opresti ceea ce nu pot sa spun ca e foarte foarte rau din punct de vedere al performantei pentru ca un Timer in general nu manca mult, dar na, zic si eu :P

Overall, mi-a placut, mai ales treaba cu resizing sper ca n-am fost prea "harsh" doar pentru ca este un battle de "fun" nu inseamna ca nu putem veni cu sugestii sau comentarii ( atat negative cat si pozitive ) :P Sper sa te uiti si tu peste clasa mea si sa-mi spui ce nu-ti place sau place. Evident, orice sfat de "how to make it better" e bine venit, pana la urma, suntem aici sa invatam.

Bravo. :ugeek:

PS: daca vrei sa ai cod mai lizibil atunci incearca sa organizezi lucrurile un pic. Ce inteleg prin asta: de exemplu pentru partea unde desenezi arrow-ul si restul obiectelor, in loc sa incarci constructorul functiei cu o gramada de cod, ai fi putut sa creezi cateva functii separate gen: drawArrow, drawTrack, positionArrow, positionTrack si etc. care esential ar fi facut acelasi lucru ca si acuma doar ca in parerea mea era mai usor de depanat in caz de o problema ( si evident, daca vrei sa faci vreo schimbare pe viitor atunci o sa-ti fie mai usor sa faci modificari stiind ca trebuie sa cauti functia drawArrow atunci cand vrei sa faci modificar la arrow decat sa te pui sa iti recitesti codul si sa incerci sa iti reamintesti unde e bucata de cod care se ocupa de arrow... si dak oare mai e si altceva acolo in afara de arrow, nu cumva sa modifici ceva ce nu trebuie si sa "strici" totul ). Si in legatura cu parametrii: de multe ori e bine sa limitam o clasa doar la cateva argumente obligatorii iar restul sa fie optionale. Poate omul doar vrea sa testeze ceva si se trezeste ca pierde mai mult timp cu pasatul a 15 argumente decat cu ceea ce vrea sa faca el...

Doar niste friendly advice-uri, sper ca nu te superi.

PPS: am uitat ceva... Cum am spus, imi place mult ideea cu scrolling pe 2 directii dar daca faceai 2 clase separate cred ca ar fi fost super tare. Daca faceai 1 clasa special pentru scrolling-ul vertical si o clasa special pentru scrolling-ul orizontal si poate sa mai ai o a 3-a clasa care sa lege chestiile astea 2 si sa adauge feature-ul acela de resizing atunci ar fi fost super beton. Oricum, cred ca ti-ar fi luat mai mult timp si sunt convins ca ai si alte probleme pe cap ( poate chiar ti-a trecut ideea asta prin cap doar ca ai ales varianta mai "fast" din cauza timpului sau poate ti-a fost lene ), e oricum doar un "hint" la "how to make it better". :P
Imagine
Avatar utilizator
Barna Biro
Administrator
 
Mesaje: 2037
Membru din: Vin Iul 25, 2008 1:06 am
Localitate: Lucerne, Switzerland

Re: ScrollBar refolosibil si flexibil - AS3

Mesajde Barna Biro » Vin Sep 12, 2008 11:41 pm

Hmm, stii ce: ignora treaba unde vorbeam despre "ca nu e foarte practic atunci cand omul vrea sa adauge grafica lui personala pentru un scrollbar ( skinning )", pana la urma nu tin minte sa fi amintit undeva in reguli ca trebuie sa fie ceva "practic"... it's creative, i like the idea, deci uita de tampeniile ce am spus legate de cat de practic e sau nu. Overall: GOOD 8-)
Imagine
Avatar utilizator
Barna Biro
Administrator
 
Mesaje: 2037
Membru din: Vin Iul 25, 2008 1:06 am
Localitate: Lucerne, Switzerland

Re: ScrollBar refolosibil si flexibil - AS3

Mesajde Resurrected » Vin Sep 12, 2008 11:50 pm

Multumesc de sfaturi! Chiar mi-au atras atentia asupra unor aspecte neluate in considerare in developing time. Se puteau face multe.. Daca observi chiar am o functie de redraw la resize (si puteam sa o apelez pe aceea in constructor).
Da... nu e cel mai skinable scroll bar din lume :), insa imi place mie sa desenez din cod :D si asta mi-a mai dat idee de un battle :D THE MOST BEAUTIFUL PAINTING MADE USING THE ACTIONSCRIPT DRAWING API. Ce ziceti? :lol: Just kidding... Desi ar fi si asta fun.
La readable nu ma refeream la organizarea codului, desi e atentionare buna, ci mai mult la numirea proprietatilor, a metodelor etc.
Nu cred ca e mai eficient sa dai remove la timere si sa le dai add iar. Le pui stop eventual reset :)
ma gandeam sa fac limitari, eventual sa ma joc cu un switch pe argumets.length, dar imi manca mai mult timp. Ideea a doua era sa fac un switch care sa acopere doua cazuri... fie doar argumentele vitale sa fie furnizate, fie toate. :) Eh.. cum am spus se puteau face multe.
Vorbeam acum cateva zile cu prietena mea si ziceam de Battle-ul asta ca ar fi dragut sa se numeasca gandindu-ne la faptul ca scroll bar-urile fac scroll la niste obiecte SCROLL YOU :lol:
Promit ca ma uit maine la clasa ta... Acum sunt prins pe o chestie si trebuie terminata.

PS: Nu ma uit pe clasa ta maine. Ma uit luni cand se inchide Battle-ul pentru mine. Am de facut un scroll bar pentru AS2 :) as I've promised. Sper sa nu te superi. Nu vreau sa fiu influentat.

Sanatate!
thinking AS
Avatar utilizator
Resurrected
Administrator
 
Mesaje: 208
Membru din: Mar Sep 02, 2008 10:57 am
Localitate: Romania, IS

Re: ScrollBar refolosibil si flexibil - AS3

Mesajde Barna Biro » Sâm Sep 13, 2008 12:01 am

si asta mi-a mai dat idee de un battle :D THE MOST BEAUTIFUL PAINTING MADE USING THE ACTIONSCRIPT DRAWING API. Ce ziceti? :lol: Just kidding... Desi ar fi si asta fun.

Nu e idee rea, poate daca ne folosim de ceva filtre de noise... cine stie, ceva "abstract art" :D

La readable nu ma refeream la organizarea codului, desi e atentionare buna, ci mai mult la numirea proprietatilor, a metodelor etc.

La mine treaba asta vine impreuna cu oraginzarea codului :) The 2 things are in the same category.

PS: Nu ma uit pe clasa ta maine. Ma uit luni cand se inchide Battle-ul pentru mine. Am de facut un scroll bar pentru AS2 :) as I've promised. Sper sa nu te superi. Nu vreau sa fiu influentat.

Hehe, nu-i niciun bai. Eu nu ma bag pe AS 2.0 ; nu stiu, dar chiar am fobie la AS 2.0 :lol:
Nu fug oricum niciunde, astep... comentezi clasa mea cand ai timp si chef. :) Btw, vezi ca am mai facut o mica modificare la clasa mea, am schimbat access-modifier-u la functia kill(); din private in public. Nu trebuie sa o downloadezi din nou doar sa nu uiti de schimbarea asta marunta. :P

Bafta.
Imagine
Avatar utilizator
Barna Biro
Administrator
 
Mesaje: 2037
Membru din: Vin Iul 25, 2008 1:06 am
Localitate: Lucerne, Switzerland

Re: ScrollBar refolosibil si flexibil - AS3

Mesajde tibi » Sâm Sep 13, 2008 4:37 pm

M-am uitat peste clasa, foarte bine scrisa.Nota 10 :)
Avatar utilizator
tibi
Moderator
 
Mesaje: 333
Membru din: Lun Iul 21, 2008 5:14 pm

Anterior

Înapoi la ActionScript 3.0

Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 1 vizitator

cron