test papervision 2

Ai un website la care vrei o critica sau un sfat pentru al imbunatatii posteaza aici

test papervision 2

Mesajde boacrgames » Vin Dec 24, 2010 11:25 am

Indraznesc sa supun atentiei dvs. un alt exemplu.
In timp real functioneaza cam la limita (...uneori masina iese din control si patineaza)
Am fost obligat sa renunt la alte resurse si sa accept o grafica mai slabuta.
Sper totusi sa fiti ingaduitori.

http://boacrgames.3x.ro/city/city.html
boacrgames
 
Mesaje: 12
Membru din: Joi Noi 25, 2010 9:15 pm

Re: test papervision 2

Mesajde ciorty » Dum Dec 26, 2010 9:35 pm

Ceea ce vreau eu sa spun:
Inceteaza cu Papervisionul !!!
Este o munca TOTAL inutila. Irosesti timp foarte, foarte pretios.
Intr-adevar, este o platforma foarte intuitiva, are multe tutoriale, manuale, modalitati simple de aplicare, dar este , din nefericire OFICIAL.....abandonata.
Sincer, nu mai am link-ul unde am citit, in care aceasta declaratie este facuta oficial.....Papervisionul este lasat balta.
Nu stiu motivele pentru care se intampla asta...un api pentru care s-a muncit atata este parasit atat de usor....in fine...

Problema, la urma urmei, nici macar nu ar fi prea grava, folosesti ce s-a scris, clasele deja existente si experimentezi sau creezi in el la nesfarsit, nu?
Atata ca , probabil foarte curand, cei de la adobe introduc in flash suport pentru directX/openGL, iar furnizorii de platforme 3d deja muncesc la clasele care for face legatura cu acesta.
Alternativa3D a scos luna trecuta 7.5.1...iar luna asta 7.6.0.....( probabil 8.0 va fi primul "molehill ready")
Away 3d , la fel de la o luna la alta trec de la o versiune la alta (3.5.0, 3.6.0.......4.0 va contine alinierea la noul flash)

Lucrurile evolueaza, .....pv3d -ul e mort si ingropat.
Deci....parerea mea: ia codul si trece-l pe alternativa3D ( merge INCREDIBIL de bine).....sau pe Away3D ( E TUN PE PARTEA DE TUTORIALE SI EXEMPLE)...
Recomand away3D...chiar daca merge momentan (experimentat personal) cu aproape 50 % mai greu decat alternativa,.... in momentul in care va exista suportul 3d si toate statisticile ori diferentele existente vor fi supuse entropiei generate de o functionalitate globala SUPERIOARA, ceea ce va conta la sfarsit vor fi exemplele, tutorialele, sursele , logistica mai buna furnizate de fiecare api in parte.

Nu bag mana in foc , cand vor da cei de la adobe lovitura, cu SIGURANTA imediat dupa lansarea firefox 4 si a celorlalte browsere webGL ready (..apropo au inceput deja sa apara gadgeturile webGL-ENABLED: http://googlesystem.blogspot.com/2010/1 ... owser.html ), dar parerea mea este ca daca tot esti pasionat de 3D web , ar fi bine ca atunci cand se va intampla sa fi deja in tema....
ciorty
 
Mesaje: 166
Membru din: Dum Aug 24, 2008 2:29 pm

Re: test papervision 2

Mesajde ciorty » Mar Dec 28, 2010 1:12 pm

si inca ceva....doar cateva pareri

Nu stiu daca cunosti optiunea din max "RENDER TO TEXTURE" (banuiesc ca lucrezi cu 3dmax-ul, dar chiar daca folosesti alt program 3d, aceasta optiune sunt convins ca este identica).
Este musai s-o folosesti, pentru ca nu exista lucru in programe 3D fara sa stii foarte bine folosirea acestui set de proceduri.
Indiferent ca e vorba de programare de jocuri in directX fie as3...toti o folosesc.
ESte vorba de crearea de texturi care CONTIN DEJA UMBRELE OBIECTELOR.....Se realizeaza destul de simplu, si gasesti pe net toata documentatia si toate exemplele....dar daca totusi te vei impotmoli, pot sa atasez aici un set de printscreenuri de pe desktop cu toate etapele realizarii unui astfel de exemplu.

Te-ai gandit la folosirea unor texturi de minim 2000x2000.. ? Foloseste photoshopul sa le comprimi eficient si sa nu depaseasca 500 -600 kB fara a pierde din calitate, si e ok.

Treci pe accesarea de tipul FPS. Lasa sagetiile. Treci pe W, A, D, S si directionarea din miscarea mouse-ului. Sagetiile sunt "reminiscente ale vremurilor lui pentium 3, 4". Sagetiile erau (sau , in fine INCA SUNT) folosite pentru ghidare ..... pur si simplu pentru ca utilizeaza MAI PUTINE RESURSE decat un onEnterFrame care preia pe fiecare frame in parte o pozitie a mouse-ului si calculeaza directia in functie de acesta.
ciorty
 
Mesaje: 166
Membru din: Dum Aug 24, 2008 2:29 pm

Re: test papervision 2

Mesajde boacrgames » Joi Ian 06, 2011 10:10 pm

Domnului ciorty
Ceea ce vreau eu sa spun:
Inceteaza cu tonul asta Please !!!

In opinia mea
...Cheia randarii 3D este player-ul Flash.
...Sunt restrictii hard de redare a poligoanelor in timp real.
...Import un model cu 1000 de poligoane (3ds) ...nu conteaza prea mult pv3d, away3d, alternativa 3d.
...Acelasi player cam aceleasi rezultate.
...Daca rusii (de la alternativa 3d) ar fi tari ar propune un alt player echivalent flash (swf,flv)
...O discutie serioasa este legata de playere.
Ce folosim ?
... AS3 player Flash Adobe
... VRML player Cortona
... Java 3D ...player JRE (se pare ca java e bun doar pt servar)
... Unity 3D
... webGL
Parerea mea este ca este acelasi lucru. Altfel de mult s-ar fi remarcat o directie anume.
Cand Procesoarele vor lucra la o viteza mai mare ...doar atunci se vor rezolva problemele !!!
Hardul da tonul ...softul nu poate face minuni.
Apropo de player-ul Cortona ... a aparut in 1997.
In 2000 cu VRML si Cortona se puteau face aplicatii 3D ...mai tari decat ce vedem astazi la Adobe.
Si astazi Playerul Cortona nu are problemele 'Sort Z' atat de neplacute din player-ul Flash.
As spune ca merge mai bine Cortona pentru grafica 3D ...dar nu merg swf, flv ...YouTube.
Am si exemple concrete programate de mine in vrml cu Cortona si pot face comparatii
http://boacrgames.3x.ro/vrml/cursa/cursa_0.html
http://boacrgames.3x.ro/vrml/insula/insula_0.html
Aprioric trebuie sa instalezi Cortona ...daca te intereseaza evident limbajul VRML
( As spune ca cei care au lucrat si au exemple concrete pot avea o parere despre vrml Cortona
In masura in care aplicatiile sunt credibile probabil si parerea lor conteaza.
Binenteles ca eu sunt doar un amator si nu sunt nici eu sigur pe ceea ce spun.)

Cu privire la cele mentionate va multumesc dar astept exemple practice.
Daca totusi vrei sa ma lamuresti ca alternativa 3D este superioara
...iesi cu masina din garaj si arata ce se poate face.
(Interesant exemplul tau ...pacat ca nu mai poate fi accesat.)
Sunt aproape convins ca nu ai sa reusesti mai mult. ...Tot pe acolo. Hardul da tonul !!!

As dori daca se poate o parere impartiala din partea unui administrator al forumului.
Sa ne impace pe toti.
In rest numai de bine.
boacrgames
 
Mesaje: 12
Membru din: Joi Noi 25, 2010 9:15 pm

Re: test papervision 2

Mesajde Barna Biro » Joi Ian 06, 2011 11:02 pm

Ehh, oameni buni... hai sa lasam filosofia mai moale ( exista forumuri de "literatura" pentru asa ceva ). In parerea mea, fiecare sa foloseasca framework-ul cu care se simte bine si care "gets the job done" ( nu exista framework pefect, fiecare are atat avantaje cat si dezavantaje ). Dar, daca totusi vrem sa ne contrazicem pe framework-uri, atunci sa incercam sa venim cu exemple concrete ( implementari efective ) si nu doar cu post-uri stufoase ( care contin foarte, foarte multe semne de punctuatie :D ).
Imagine
Avatar utilizator
Barna Biro
Administrator
 
Mesaje: 2037
Membru din: Vin Iul 25, 2008 1:06 am
Localitate: Lucerne, Switzerland

Re: test papervision 2

Mesajde boacrgames » Vin Ian 07, 2011 12:02 am

Ciudat Astept de multisor un raspuns de la dvs. Fie el negativ. Chiar si acum evitati sa raspundeti la obiect. Fara filozofie, fara literatura, semne de punctuatie . Care este parerea dvs vizavi de exemplul propus ?
boacrgames
 
Mesaje: 12
Membru din: Joi Noi 25, 2010 9:15 pm

Re: test papervision 2

Mesajde Barna Biro » Vin Ian 07, 2011 1:01 am

Oh... Scuzele mele, nu mi-am dat seama ca am fost vizat in mod direct cu acest thread. :) Nu pot sa ma laud cu o experienta vasta in domeniul 3D, cu atat mai putin in domeniul game development-ului, acestea fiind si unele din motivele pentru care am ales sa ma abtin de la comentarii referitoare la aplicatia ta. Nu joc mai deloc jocuri facute in Flash si cu atat mai putin jocuri 3D in Flash...

Ceea ce totusi pot spune este: Foarte probabil e si din cauza laptopului meu vechi de mai un pic 5 ani, dar aplicatia ruleaza extrem de greoi ( sacadat ). Nu am incercat sa joc vreun joc 3D mai cunoscut ( care sa fie bine implementat si intr-un mod eficient ) pe acest laptop, deci chiar nu am o baza de comparatie... Asa, la prima vedere, as spune ca "este un inceput", foarte probabil se poate si mai bine, dar cred ca esti pe o cale buna.

Sorry daca te dezamagesc, dar nu prea am cum sa vin cu un reply constructiv sau cu sfaturi folositoare, mai ales din cauza lipsei mele de experienta in domeniul 3D, dar si din cauza ca nu ai impartit nimica din sursele aplicatiei cu noi ( daca as fi putut contribui poate cu ceva, atunci maxim cu niste sfaturi referitoare la cum sa iti optimizezi codul sau cum sa structurezi aplicatia mai bine / eficient ).
Imagine
Avatar utilizator
Barna Biro
Administrator
 
Mesaje: 2037
Membru din: Vin Iul 25, 2008 1:06 am
Localitate: Lucerne, Switzerland

Re: test papervision 2

Mesajde boacrgames » Vin Ian 07, 2011 3:10 pm

Imi cer scuze.
Nu reusesc mai nimic si se pare nu ma mai pot controla.
Posibil sfatul de a renunta la papervision este corect.
Eu am un PC dual-core si sindromul autorului subiectiv.
Posibil pe multe calculatoare aplicatia merge groaznic.
Nu ma pot lauda ca am experienta.
In acest context remarca dvs privind comportamentul slabut in timp real este la obiect.
Mi-a calmat temporar starea de spirit si elanul intr-o directie posibil ambigua.
Va multumesc.
boacrgames
 
Mesaje: 12
Membru din: Joi Noi 25, 2010 9:15 pm

Re: test papervision 2

Mesajde boacrgames » Vin Ian 28, 2011 1:04 pm

Parere personala motoare flash 3D (Papervision / Away3D)

Un dezavantaj important in Papervision este problema 'Sort Z'.
Pt a economisi timp se ia in considerare centrul suprafetei nu pozitia fiecarui pixel.
Afisarea a doua suprafete ce se intersecteaza produce uneori neplaceri.
Documentatia specifica ...Away3D rezolva problema 'Sort Z'.
Grafica este mai buna ...dar timpul de afisare creste.
Pentru comparatie aceeasi aplicatie:

Papervision:
http://boacrgames.3x.ro/city/city.html
Away3D:
http://boacrgames.3x.ro/city/away/ccc.html

In cazul de fata se pare este mai indicat Papervision.
In alte cazuri se prefera Away 3D.
Un avantaj important Away3D este nr. mare de clase.
Se pot face mai multe lucruri.
Clasele Extrusion permit realizarea unor modele 'nice' direct in Away3D.
Avantajul este ca aceste modele pot fi animate usor direct in Away3D.
Banuiesc ca framewoks flash 3D (papervision, away3d, alternativa 3d)
au avantaje si dezavantaje. Pe ansamblu sunt comparabile.
Problemele serioase 3D vor fi rezolvate cand procesoarele vor lucra mai rapid.
Softul nu prea conteaza.
boacrgames
 
Mesaje: 12
Membru din: Joi Noi 25, 2010 9:15 pm


Înapoi la Doresc o critica

Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 1 vizitator

cron