experiment alternativa3D

Ai un website la care vrei o critica sau un sfat pentru al imbunatatii posteaza aici

experiment alternativa3D

Mesajde ciorty » Sâm Noi 27, 2010 11:24 am

... un experiment in alternativa3D facut pe ultima versiune 7.5.1
De la bun inceput: M-am lacomit putin la gradul de finisare, iar scena are mai multe poligoane decat poate duce.
Cine nu ruleaza un i3 sau peste...nici macar sa nu incerce mica mea scena....(pe i5 foloseste intre 24 si 34 % cpu)
In fine , e doar un test....sper ca cei de la adobe nu ne mint cand spun ca o scena de genul acesta va folosi pana la sfarsitul anului viitor, sub 1 %....

http://mirceadesign.com/alternativa/race.html

si, o varianta micsorata care pare sa functioneze si pe un PentiumD , desi la o incarcare de peste 70 %..

http://mirceadesign.com/alternativaLow/raceLow.html
Ultima oară modificat de ciorty pe Sâm Noi 27, 2010 4:08 pm, modificat 1 dată în total.
ciorty
 
Mesaje: 166
Membru din: Dum Aug 24, 2008 2:29 pm

Re: experiment alternativa3D

Mesajde Resurrected » Sâm Noi 27, 2010 11:53 am

Salut,
O sa duca CPU-ul in 1%, insa o sa ai nevoie de un GPU care sa preia incarcarea :)
Mie mi se pare realizabila treaba cu 3D-ul doar pe platforme serioase.
Degeaba merge Flash Player cross-platform daca device-urile pe care merge "nu au de unde sa dea"..
:roll:
P.S.: Arata ok ce ai facut. ;)
thinking AS
Avatar utilizator
Resurrected
Administrator
 
Mesaje: 208
Membru din: Mar Sep 02, 2008 10:57 am
Localitate: Romania, IS

Re: experiment alternativa3D

Mesajde badu » Dum Noi 28, 2010 8:44 am

Salut,

pentru o potentiala optimizare, eu as incerca sa vad cat consuma APE separat de Alternativa (fake plain MCs would do). In plus, as evita calculele trigonometrice pe care le faci (mai ales in onEnterFrame), acolo unde este posibil. Spre exemplu : Math.sin(mesh6.rotationZ) ai putea sa-l obtii dintr-un array de valori precalculate. Nu in ultimul rand, incearca sa separi APE de Alternativa : cred ca poti pune camera si cele necesare intr-un MC separat - o sa scapi in felul asta de doua handlere de Event.ENTER_FRAME pe acelasi MC (in cazul tau, timeline-ul).
Flex AUGM Romania
Avatar utilizator
badu
 
Mesaje: 11
Membru din: Vin Noi 26, 2010 10:43 am
Localitate: Galati

Re: experiment alternativa3D

Mesajde ciorty » Dum Noi 28, 2010 9:41 am

....lol...Stiu ai perfecta dreptate.
Crede-ma, toate calculele de orientare , cu tot cu physix -ul nu sar de 2 %...
De fapt , asa am pornit intreaga geometrie, ca un race 2d in APE...abia dupa aceea am sincronizat coordonatele cu "decorul" 3d incarcat in alternativa.
De fapt joculetul a continut initial si un "BOT" un al doilea car dupa care fugea utilizatorul, iar efectul obtinut era absolut uimitor,(ciocniri si rasuciri dintre cele mai realistice) dar masinile incluse erau "DEPLORABIL DE LOW POLLY"....asa incat .....am ramas doar la faza de test...am renuntat la "bandit" (....jocul era inspirat din filmul "Death Proof " al lui Tarantino, iar car-urile ....CHIAR ERAU CELE DIN FILM....un camaro si un mustang !!!...), am pus acest gallardo.....si ...ramane asa.
Nu, nu....calculele nu ingreuneaza, loadingul DA !
Partea cu separarea, am facut-o si pe asta...dar nu aici. Am avut la un moment dat un 3d intr-un action script extern , iar ape-ul in timeline. Interactionau perfect, fara nici o ingreunare sau usurare.
Nu, toate astea cred ca in anumite conditii pot , intradevar, creea o anumita "vascozitate" ...dar , din ceea ce am experimentat eu, sau din modul in care le am eu dispuse....nu , stiu....sa zic ...2, 3 % maxim de economie...
Imi place ideea cu pre -creerea unui array "umplut" cu cateva din variabilele ulterior folosibile...
ciorty
 
Mesaje: 166
Membru din: Dum Aug 24, 2008 2:29 pm

Re: experiment alternativa3D

Mesajde ciorty » Dum Noi 28, 2010 1:57 pm

... ce m-ar interesa pe mine ar fi, ce as3 sound API as putea folosi pentru a face ceva de genul acesta: Sa tai o fractiune din sunetul unui motor, sa o multiplic sau sa-i ajustez amplitudinea sau fecventa dupa variabila care imi da mie forta ce o aplic pentru miscarea camerei....astfel incat la accelerare sa scot un sunet de motor accelerat , sau viceversa...
ciorty
 
Mesaje: 166
Membru din: Dum Aug 24, 2008 2:29 pm

Re: experiment alternativa3D

Mesajde badu » Lun Noi 29, 2010 8:12 am

Salut,

am uitat sa mentionez ca ai putea sa te uiti si la optimizarea mesh, sa reduci cumva numarul de noduri, care ar reduce calculele si pentru Alternativa si pentru APE. Bineinteles, asta ar atrage dupa sine o calitate mai scazuta. De fapt, sunt convins ca in general este necesar sa asiguri echilibrul intre calitate si performanta.

O alta chestie pe care am uitat-o a fost sa te felicit!

Framework de procesat sunete nu stiu, insa stiu de ceva vreme un sound generator pentru jocuri (http://www.superflashbros.net/as3sfxr/) care cred ca ti-ar fi de folos pentru ceea ce vrei sa faci. Apropo de link - ar trebui sa verific daca nu exista in forumul cu share-what-ever-you-know.

O ultima chestie : daca ti-a placut idea despre pre-calculare, cauta sa vezi cum se fac calculele astea folosind GPU. Hint : PixelBender ;)
Flex AUGM Romania
Avatar utilizator
badu
 
Mesaje: 11
Membru din: Vin Noi 26, 2010 10:43 am
Localitate: Galati

Re: experiment alternativa3D

Mesajde ciorty » Mar Noi 30, 2010 6:16 pm

optimizarea geometriei este ....cred maxima....
Adica,...na, in principiu poti sa scoti mai putin de atat...dar asta depinde de fiecare ...Tu ii spui: echilibru intre performanta si acuratete. Eu ii spun.."Ce compromis esti dispus sa accepti.."

Uite aici primul mesh (obiectul fara decor....decorul e si acela inca pe atat), in varianta mini , si cu foarte putine adaugiri pentru accesare:

http://mirceadesign.com/alternativaView ... iva3D.html
ciorty
 
Mesaje: 166
Membru din: Dum Aug 24, 2008 2:29 pm

Re: experiment alternativa3D

Mesajde Barna Biro » Mar Noi 30, 2010 6:23 pm

Arata si se misca destul de nice pana acuma, I like it ( ma refer la "primul mesh" )! Astept sa vad cum se va comporta toata treaba o data ce bagi si decorul si ne lasi sa lovim oamenii de pe trotuar cu masina ( joking, evident... dar sa stii ca nu o sa ma supar daca "you will actually make it happen" :twisted: )!
Imagine
Avatar utilizator
Barna Biro
Administrator
 
Mesaje: 2037
Membru din: Vin Iul 25, 2008 1:06 am
Localitate: Lucerne, Switzerland

Re: experiment alternativa3D

Mesajde ciorty » Mar Noi 30, 2010 7:27 pm

lol....da, ei...nu , de fapt ideea jocului era sa pun un bot inaintea mea care s-ar fi miscat destul de repede , iar punctele pe care le dobandea utilizatorul veneau din numarul de piloni, pomi, indicatoare, marcaje, pereti, si bare de protectie, in care primul era impins de asta din urma...Destul de simplu...si , printre sutele de curse de masini....cred , destul de rar intalnit..:)....Repet , nu folosesc un physics 3d ci unul 2d , dar in momentul in care reusesti sa sincronizezi dimensiunile (scale x10) din acesta cu dimensiunile din 3ds-ul loadat...efectul este perfect asemanator., chiar spectaculos....
Problema, repet, este ca nu am nici o dispozitie momentana de a ceda in fata unor modele mult mai low decat cele deja existente.....Iar, utilizarea cpu, creste, si creste, si creste....:(
ciorty
 
Mesaje: 166
Membru din: Dum Aug 24, 2008 2:29 pm


Înapoi la Doresc o critica

Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 1 vizitator

cron